Visste du at Google sjekker om din hjemmeside fungerer godt i mobile nettlesere, og velger å gi din hjemmeside «bestått» eller «ikke bestått» for å være mobilvennlig?

Dét gjør Google, og de sier at de fremover vil rangere nettsider som har «bestått» høyere i Google enn dem som har «ikke bestått».  – I alle fall i søkeresultater som vises til Les videre

Mye er «greit å ha», – men hva er viktig med tanke på å få best mulig synlighet på nett? Da spesielt med tanke på det CMS (content management system) som du velger å bruke.

Her er noen tanker som ikke handler om hvordan du bør bruke redigeringsprogrammet, men noe som er viktig når du nå skal velge et redigeringsprogram. Les videre

Ok, du skal bytte ut CMS (publiseringsløsning) og sannsynligvis må du bytte ut hele URL-strukturen din. Eller kanskje du skal bytte domenet. – Hva må du gjøre for å beholde de gamle rangeringene i Google, eller ta vare på din «link-juice»?

De fleste svarer «301 redirect«, og svaret er riktig. Men mister du PageRank på veien?

Les mer Les videre

Ditt valg av domene påvirker direkte din rangering i Google

Vær nøye når du nå står ovenfor valg av domene: Som alltid er vi opptatt av hvordan din hjemmeside vil rangere, og derfor har vi mest fokus på at du skal få mye trafikk. Uten trafikk/ kunder er enhver business død, og dette er derfor en kritisk faktor.

Din Les videre

For noen dager siden lanserte Google en ny algoritme som påvirker omtrent 12% av alle søk som gjøres. 24. februar var datoen. Endringen kan være viktig for deg å vite om. Her er litt om endringene og hva som påvirkes mest… Les mer “Ny Google algoritme – content farms” »

//

Dette SEO tipset er ikke for alle, men dersom du ser slik som meg har du mange domener og mange hjemmesider som bare «rusler og går» – av og til uten hensikt. Jeg har ikke fullgod oversikt over alle «rester» jeg har av gamle prosjekter og tester jeg har kjørt, men jeg tar dem som regel aldri offline når de Les videre

Det hender jeg hører «SEO eksperter» anbefaler å fokusere på én søkefrase – og kun det – når folk skal søkemotoroptimalisere sin hjemmeside. Det er fullt fokus på at hovedsiden (forsiden) skal indeksere godt på den ene frasen, og resten av nettstedet nedprioriteres.

Dét mener jeg er å kaste penger ut av vinduet… Les mer “SEO : Hjemmesidens bredde Les videre

I dag er en av de viktigste prioriteringene at hjemmesiden skal være synlig i Google, og denne prosessen kalles søkemotoroptimalisering. Grunnen er at mellom 80-90% av markedet i dag bruker Google til å søke etter det de trenger. I og med at brukerne nå er vant til veldig treffsikre søkeresultater, ser de fleste kun på førstesiden til Google (de Les videre