«Hva er anbefalt skilletegn i URL?»

En kunde sendte meg det spørsmålet i dag i forbindelse med en nettbutikk hun setter opp, og hun var konkret.

Hva er best som skilletegn i URL:

  • mellomrom?
  • bindestrek?
  • pluss-tegn (+) ?
  • understrek?
Mitt svar var:
Mellomrom er «no no» som skilletegn. Nettleseren må gjøre det om til %20. Så hver gang du Les videre

Det er forventet, men allikevel godt å konstantere at samtlige av våre kunder av tjenesten «aktiv søkemotoroptimalisering» har knallgode resultater med synlighet i Google. I vår har vi forberedt en utvidelse som er planlagt til høsten, men før den tid er det ferietid…

I aktiv søkemotoroptimalisering inngår kontinuerlig oppfølging av våre kunder, og det gjør vi hele sommeren. Les videre

Moderne ledere vet at SEO (søkemotoroptimalisering) er viktig for moderne bedrifter: fordi langt de fleste kunder starter kjøpsprosessen på Internett.

Bare tenk selv: Hvor går du når du vil hente informasjon om en bil du har tenkt til å kjøpe, eller vil lese tester på en PC du tenker på?

Jo, i de fleste tilfeller til Google. – og dét Les videre

Dette SEO tipset er ikke for alle, men dersom du ser slik som meg har du mange domener og mange hjemmesider som bare «rusler og går» – av og til uten hensikt. Jeg har ikke fullgod oversikt over alle «rester» jeg har av gamle prosjekter og tester jeg har kjørt, men jeg tar dem som regel aldri offline når de Les videre